تلفن تماس: 33239072-087

راهنمای پذیرش

بخش پذیرش در آزمایشگاه حسینی نسب

واحد پذیرش در این آزمایشگاه در طبقه‌ی همکف ساختمان قرار دارد. این واحد یک طبقه‌ی مستقل را به خود اختصاص داده است که این امر سبب شده مراجعین بتوانند در بدو ورود به آزمایشگاه، بدون اتلاف وقت به پرسنل حاضر در واحد پذیرش مراجعه کنند.

از مزایای دیگر این واحد، سالن انتظار آزمایشگاه است که براساس استانداردهای لازم طراحی شده است.

حضور حداکثری پرسنل جهت تسریع خدمات
سیستم نوبت‌دهی اتوماتیک پذیرش و نمونه‌گیری
حضور مسئول راهنمای مراجعین در ساعات اوج مراجعه
الف) مراجعین روزانه جهت پذیرش نسخه آزمایش خود در واحد پذیرش باید روال زیر را طی کنند:

1- ورود به سالن پذیرش و دریافت نوبت روزانه از دستگاه نوبت‌دهی نصب شده در بدو ورود به سالن پذیرش

2- انتظار جهت فراخوان نوبت توسط کاربران پذیرش

3- پرسنل پذیرش به‌طور همزمان پذیرش نسخه‌های دریافت شده از مراجعین را با رعایت نوبت فراخوانده شده توسط سیستم نوبت‌دهی انجام داده و پس از دریافت نسخه از سامانه بیمه‌ها (تامین اجتماعی، کارکنان دولت، بیمه سلامت)، با سیستم نرم‌افزاری مرکزی آزمایشگاه، نسخه‌های پذیرش شده را مجددا چک کرده تا از صحت تست‌های پذیرش شده اطمینان حاصل شود؛ سپس نسخه پذیرش شده را تایید نموده و پرونده بیمار در مرحله تسویه حساب مالی قرار می‌گیرد. 
4- برای هر بیمار توضیح داده می‌شود که آزمایش هایش مربوط به چه نمونه‌هایی می‌باشد.

5- قبض آزمایشگاه شامل 2 قسمت است:

  • قسمت مربوط به واحد نمونه‌گیری که توسط پرسنل نمونه‌گیر جدا می‌شود 
  • قسمت مربوط به بیمار که نوع و تعداد آزمایشات، تاریخ جوابدهی، هزینه‌ی کل و هزینه‌ی مکمل(بیمه تکمیلی) جهت اطلاع آزمایش دهنده و هم‌چنین ارائه به بیمه تکمیلی در آن درج شده است

(مراجعین گرامی لطفاً قبض مربوطه را جهت دریافت نتایج آزمایش از نمونه‌گیری تحویل بگیرید و در زمان جوابدهی به همراه داشته باشید.)

  • در صفحه‌ی پشت قبض تحویل گرفته شده از واحد پذیرش، اطلاعات اساسی و لازم جهت انجام آزمایش‌های روتین درج شده است؛ لازم است مراجعین محترم در مدت انتظار تا زمان انجام نمونه‌گیری، این اطلاعات را مطالعه نمایند.
  • صرفاً برای آگاهی از قیمت نسخه، مراجعه کننده باید روند پذیرش فوق (تا مورد شماره 4) را طی کند.
  • برای آگاهی از شرایط نسخه، ناشتایی و... باید به راهبر آزمایشگاه و یا سوپروایزر آزمایشگاه، که در شیفت صبح‌ در واحد پذیرش حضور دارند، مراجعه شود.
  • برای آگاهی از نتیجه‌ی برگه‌ی جوابدهی آزمایش و دریافت هرگونه مشاوره در صورت عدم حضور مسئول فنی (خانم دکتر حسینی نسب) در شیفت صبح، می‌توان به سوپروایزر صبح آقای سلیمانی که در واحد جوابدهی طبقه همکف حضور دارند مراجعه نمود.

در شیفت عصر مسئول فنی در اتاق مربوط به خودشان واقع در طبقه اول حضور دارند و در صورت نبود ایشان به سوپروایزر شیفت عصر، آقای باباحاجیان واقع در طبقه دوم آزمایشگاه مراجعه شود.

(در صورت نیاز به مشاوره یا وجود هرگونه سوال، می‌توانید به کارشناس و راهبر پذیرش حاضر در سالن مراجعه نمائید.)

 

ب) سوالات متداول مراجعین بخش پذیرش:

  • روش ایکلیا (الکتروکمی لومینسانس) چیست؟

آنتی‌بادی‌ها با اتصال اختصاصی به مولکولی که بر ضد آن تهیه شده‌اند، به عنوان ابزاری برای سنجش‌های اختصاصی و سریع در اختیار محققان قرار گرفتند. روش‌هایی که از آنتی‌بادی‌ها به عنوان شناساگر بهره می‌گیرند، روش‌های سنجش ایمنی(Immunoassay) نام دارند. تکنولوژی ای که در سال‌های اخیر طراحی شده است به‌نام کمی لومینسانس (CL) یا لومینسانس (L) معروف است که محصول نهایی قابل سنجش آن نور می‌باشد. الکتروکمی‌لومینسانس نوعی از کمی‌لومینسانس است که در آن واکنشی که به تولید نور می‌انجامد با جریان الکتریکی آغاز و با قطع آن خاتمه می‌یابد. کنترل زمان تابش نور، مشکل تداخل بیش از حد نور تابش شده از نمونه‌های مجاور را رفع می‌کند و همچنین کنترل محل تابش نور (تنها در سطح الکترود) باعث می‌شود تا بتوان تمامی نور تولید شده از نمونه را در محلی بسیار نزدیک به دستگاه دتکتور متمرکز کرد، این موضوع با افزایش نسبت سیگنال به نویز (نور زمینه)، دقت را بالا برده و همچنین با تمرکز نور بر سطح دتکتور، حساسیت را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد. در حال حاضر سایر روش‌های ایمونواسی فاقد چنین حساسیتی می‌باشند. از مزایای دیگر این روش، اندازه‌گیری غلظت چند ماده در نمونه بطور همزمان، انجام آزمایش در مدت زمان بسیار کوتاه و عدم اتلاف وقت است. چنانچه آزمایشگاهی شرایط انجام تست به روش الکتروکمی را داشته و همچنین کیفیت در پاسخ‌دهی به بیماران را سرلوحه عملکرد خود قرار داده باشد، مطمئناً این روش را به سایر روش‌ها ترجیح خواهد داد.

باتوجه به مزایای ذکر شده هزینه‌ی انجام تست‌ها با این روش نسبت به روش‌های دیگر بیشتر است.

  •  بیمه‌های طرف قرارداد با آزمایشگاه:

آزمایشگاه با بیمه‌های ایران، دانا، SOS، تامین اجتماعی، خدمات درمانی، سرمد، سینا، کارآفرین، نیروهای مسلح، جانبازان نیروهای مسلح، شرکت نفت، کمیته امداد، کانون سردفترداران، صدا و سیما و درمانگاه بعثت قرارداد دارد؛ نحوه‌ی استفاده‌ی برخی از آنها به شرح زیر است:

نام بیمه

مدارک مورد نیاز

مبلغی که مراجعه کننده باید پرداخت کند

بیمه ایران

 نسخه‌ی الکترونیکی پزشک

حق پذیرش، حق نمونه‌گیری با استفاده از وسایل خلاء(Vacum)، فرانشیز هزینه تست های آزاد

بیمه دانا



نسخه‌ی الکترونیکی پزشک

حق پذیرش، حق نمونه‌گیری با استفاده از وسایل خلاء(Vacum)، اگر تخصص پزشک با تست درخواستی غیر مرتبط باشد فرانشیز هزینه‌ی تست‌های آزاد پرداخت شود.

بیمه SOS

 

نسخه‌ی الکترونیکی پزشک

حق پذیرش، حق نمونه‌گیری با استفاده از وسایل خلاء (Vacum)، درصد فرانشیز قید شده در معرفی نامه در صورت داشتن تست آزاد بر اساس سقف تعیین شده در معرفی نامه پرداخت می‌شود.

سر دفترداران

 

 
نسخه ی تست های در خواستی در دفترچه پایه

اگر تست‌های درخواستی در دفترچه پایه نوشته شده و یا اینکه تست‌های درخواستی در 2 دفترچه(پایه و سردفترداران) نوشته شود هزینه‌ای پرداخت نمی‌شود. برای موارد ذکر شده اگر تست آزاد درخواست شده باشد فرانشیز تست باید توسط مراجعین پرداخت شود.

شرکت نفت

 

نسخه ی تست های در خواستی در دفترچه پایه

کارکنان شاغل شرکت نفت با دفترچه درمان شرکت نفت در صورت وجود فرانشیز هزینه فرانشیز پرداخت می‌شود(مانند تست PCR کرونا)، در صورتیکه تست‌های درخواستی توسط دکتر مالمیر نوشته شود هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌شود.

بهزیستی

معرفی نامه بهزیستی

براساس مبلغی که روی معرفی نامه قید می‌گردد هزینه پرداخت می‌کنند.

افرادی که دفترچه‌های بانک ملت، تجارت، کشاورزی، سپه، توسعه صادرات، بازنشستگان شرکت نفت را دارند، از پرداخت فرانشیز معاف هستند.

بقیه بیمه‌ها و ارگان‌هایی که شرایط آن‌ها در جدول فوق ذکر نشده است فقط با ارائه‌ی دفترچه‌ی حاوی نسخه‌ی پزشک و پرداخت هزینه‌ی تست‌ها طبق تعرفه‌ی وزارت بهداشت، مورد پذیرش قرار خواهند گرفت. 
 

 

تماس با ما
سنندج، خیابان آبیدر، پایین‌تر از میدان مولوی کُرد، کوچه پرتوی، پلاک 3
تلفن تماس: 33239072 087  
08791009072   
فکس: 33239092 087
تلگرام: 09180027952 
واتس‌اپ: 09185330322 
ساعت کاری آزمایشگاه
شش ماه اول سال:
(شنبه تا چهارشنبه 6:30 الی 20:30)(پنج‌شنبه 6:30 الی 18:30)
شش ماه دوم سال:
(شنبه تا چهارشنبه 7 الی 20)(پنج‌شنبه 7 الی 18)